lindatormanen

Dum Spiro Spero

Dag 3

Publicerad 2014-04-17 09:29:36 i Allmänt

Dag 3 var ju igår egentligen.. Med andra ord skulle man kunna säga att det här med att blogga 5 dagar i rad gick åt helvete. Men om jag gör ett inlägg nu som egentligen är för igår och sen ett ikväll för idag, så kan vi väl säga att allt är glömt och förlåtet? Alice?

Lilla liten är fortfarande hemskt sjuk och dom där hello kitty näsdukarna som hon fick i julklapp av moster kommer verkligen till användning nu.. Även om jag inte skulle vilja påstå att dom är uppskattade "/

Liljas rutiner har blivit helt förstörda under dom här dagarna som hon varit sjuk, men vi får ta nya tag sen när hon är frisk igen :) Att kalla det för rutiner är nåt som ja har otrloigt svårt för. Jag vet att andra mammor har rutiner med sina barn (andra människor överhuvudtaget har rutiner, med eller utan barn) och jag kan avundas dom som har rutiner. Men jag & Liljan bara råkar göra samma saker vid ungefär samma tidpunkt, nästan varje dag. Jag vet inte varför jag har så svårt att säga att vi har rutiner för jag vet ju egentligen att det är det det är.
Men iallafall, hon brukar sova middag en gång per dag, mellan 12-14, ungefär. Det passar bäst så både hemma och på dagis. Men nu när hon har varit sjuk har den där middagsluren inte riktigt varit där vid 12, inte ens i närheten faktiskt. I förrgår sov hon middah en timme där vid 12 ioförsig, men sen sov hon mellan 17-18.30 och igår sov hon ungefär 10 minuter där vid 12 sen sov hon mellan 15-18.30!! Båda dagarna var hon sedan vaken till 24..
Nu sover hon igen, kl är ungefär 10. Det är fel tid nu igen, men förhoppningsvis så kanske hon inte sover något i eftermiddag och sen somnar gott inatt. Den som lever får se.

Det här vart ju ett intressant inlägg. Verkligen.
Jaja, pusshej vi hörs ikväll!

Kommentarer

Postat av: Alice

Publicerad 2014-04-17 18:07:34

Då är jag nöjd! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela