lindatormanen

Dum Spiro Spero

20120508

Publicerad 2012-05-08 18:35:27 i Allmänt

Min jycke, hon har varit med om mycket!

Jag älskar den där byrackan som vi oftast kallar Bella. Mamma & dom kallar henne busan, pojkvän kallar henne bitch (dock är det svårt att jämt veta vem han menar eftersom att han har det smeknamnet till mig också). Men jag älskar henne, det gör jag. Dock är jag inte alltid så stolt över henne, speciellt inte när hon släpar mig runt kvarteret när vi ska på promenad eller när det kommer någon på besök och hon bara skäller och skäller och skäller.... Ända tills hon sticker svansen mellan benen och sitter i ett hörn och skakar. Eventuellt bajsar i pojkväns skor, det kan också hända.

Det senaste halvåret har det ju faktiskt hänt rätt mycket i hennes liv. Hon flyttade till ett nytt land, man kan säga att hon tog det hela med ro och visade hur mycket hon accepterade sitt öde genom att inte kissa på en vecka! Lagom till hon hade vant sig så bytte vi lägenhet. Vi trivs bättre här, massor med hundgrannar bland annat en som var generös nog att ge henne kennelhosta ;) Nära till hundparken är det också. Ingen bryr sig om man skulle skälla lite för i det här huset så skäller det mest hela dagarna ;)

Men trots det så älskar jag den där byrackan. Och det är faktiskt inte alla hunder som har bajsat på heltäckningsmattan utanför rökrummet på Viking Line färjan. Och det om nåt borde väl vara nåt att va stolt över ;)

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2012-05-15 18:11:18

Lilla busan! saknar henne och dig för den delen. nu är vi i sverige igen, 13° inne och 14° ute11 hur skönt? -inte så. Nästa gång jag reser så blir de banne mig i finlad :* <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela