lindatormanen

Dum Spiro Spero

20120307

Publicerad 2012-03-07 21:15:26 i Allmänt

Något som inte är en bra idé är att kolla massa inredningsbloggar när man inte har råd att ordna upp hemmet. Vi har faktiskt, hör & häpna, köpt oss en säng nu :) Nångång imorrn mella kl: 12-14 kommer den. Behöver jag ens säga att vi är otroligt nöjda? Hitills har vi sovit på en madrass på golvet och när vi bodde i Raisio så sov vi på en bäddsoffa som för länge sen hade sett sina bästa dagar, om den soffan någonsin hade haft några sånna dagar, jag är faktiskt inte säker. Iallafall imorrn kommer sängen :)
Jag och pojkvän har bestämt att vi ska köpa alla "dyra" saker som behövs till lägenheten så fort vi bara kan. Handla nåt varje månad fram tills juni då skattepengarna kommer & då ska vi köpa våran efterlängtade soffa :) Dels ska vi köpa allt så fort som möjligt så att vi inte hinner "vänja" oss vid hur mycket pengar vi har, men också för att vi faktiskt inte har några möbler i lägenheten just nu. Ni som brukar läsa och undrar, ja vi har fortfarande micron som tv-bänk.
Dock kommer sängen imorgon :) Och nästa månad ska vi köpa en tv-hylla och om jag lyckas charma in mig riktigt mycket hos pojkvän så tror jag att han faktiskt kan tänkas gå med på att vi köper den där hyllan/sängbord som hör till våran nya fina säng som vi får imorgon. Malm-serien från IKEA för er som undrar.
Tillbaka till det jag egentligen skulle skriva då.
Mitt i allt det där vackra och nya och väldigt dyra på alla dom där bloggarna som jag tittade på alldeles nyss så var det väldigt mycket loppisfynd där. Så jag ska börja ta med min pojkvän på loppisar. För faktiskt. Till och med fattiga människor har råd med loppisfynd. Och dessutom. Om jag köper en billig vas på loppis, då borde han väl fatta hinten och köpa lite rosor till mig? Visst?

Pusshej!

Kommentarer

Postat av: Annette

Publicerad 2012-03-29 21:37:24

Blir så glad av att läsa bloggen, men samtidigt så fundersam... pratar ni inte samma språk eftersom du lär köpa ledtrådar åt han så han fattar vinken??? Annars brukar man klara sig väldigt bra med kroppsspråket :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela