lindatormanen

Dum Spiro Spero

20120102

Publicerad 2012-01-02 21:51:05 i Allmänt

Hoppsan. Det där med att jag skulle blogga jätteofta verkar ju gå rätt åt helvete. Men iallafall. Jag har det bra. Det går bättre på jobbet. Det känns som att jag börjar komma in i det. Vill aldrig bli en sån där allt går automatiskt, och har absolut inte tänkt bli det heller. Men jag börjar lära mig hur man ska svara och vad man ska göra.

Julen tillbringade vi med Miros familj. För ovanlighetens skull så vart jag beskylld för att vara gravid. Miros morfar undrade om jag varit hos barnmorskan än. Innan jag flyttade till Finland undrade pappa om jag var gravid. Dom tycker tydligen att detta gått för fort. Man byter inte land bara sådär innan man skaffat jobb bara för att man är kär. Man byter land så "snabbt" för att man är på smällen. För alla som inte fattat vinken, jag är inte på smällen, jag flyttade hit för att jag älskar Miro och det gick inte en sekund medans jag var i Sverige och han i Finland utan att jag saknade honom. Dessuom lyckades jag gå från att vara timvikarie i Sverige  till att få en heltidstjänst i Finland, själv tycker jag att det är rätt bra jobbat!

Puss på er! /En väldigt ickegravid kvinna i Finland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela