lindatormanen

Dum Spiro Spero

20120209

Publicerad 2012-02-09 22:41:20 i Allmänt

Haft en dålig dag? Skärp dig. Ryck upp dig! Och inse att det är mig det är synd om idag. Typ. Tack.


Nu tänkte jag berätta hur man tar sig hem från jobbet torsdag den 9 februari 2012 "lindastyle".

1. Fixa skjuts från jobbet till busshållsplatsen (tar 15 min att gå) eftersom att du annars inte kommer hinna med bussen.
2. Skjutsens bil startar inte pga kylan, klockan är redan 5 över 9 och bussen är vid hållplatsen ca 11 över 9. 15 minuters promenad ska helt plötsligt göras på 6 min, skulle inte tro det va?
3. Fixa ny skjuts, med en människa du aldrig träffat förut (pinsamt) men som är snäll nog att köra.
4. Komma till busshållsplatsen ca 30 sek innan bussen.
5. Sitta på bussen in till stan i ca 30 min, nu är det bara vänta på andra bussen, sen snart hemma :)
6. Ska kolla klockan på mobilen, tar upp den ur fickan och TAADAA.. Jobbtelefonen kom visst med hem..
7. Få psykiskt nervsammanbrott och börja gråta en skvätt.
8. Pojkvän ordnar skjuts.
9. Tillbaka till jobbet, lämna tillbaka telefonen, kollegan skrattar åt en.
10. Hem ljuva hem. Hej älskade rosa gin. Hejsan öl. Ledig tills på lördag. Ikväll ska jag bli kanon.

För er som tänker lämna en smart kommentar om att det kanske vore läge att skaffa bil och körkort nu. Det är absolut inte läge för er att lämna en sån kommentar nu!

Kommentarer

Postat av: CP-Fido

Publicerad 2012-02-09 22:53:40

Våga vägra körkort! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela