lindatormanen

Dum Spiro Spero

20111207

Publicerad 2011-12-07 16:16:09 i Allmänt

Varit sambo i Finland i ungefär en och en halv månad. Nåt sånt iaf. Sen 25 oktober om vi ska vara helt ärliga. Och det kan vi väl va, eller iallafall försöka ;)
Har extraknäckt lite som barnvakt, litegrann för att tjäna extrapengar men mest för att ha något att göra. Livet som arbetslös passar mig inte som handen i handsken. Faktiskt så passar det mig inte alls. Blir alldeles för lat av att gå hemma hela dagarna, för allt som borde göras idag kan lika gärna skjutas upp till imorgon, man kommer ju ändå inte ha något bättre för sig då. Den här veckan har, trots att det bara är onsdag, har dock varit värst. Har försökt fördriva tiden genom att baka bröd, koka knäck och koka fudge, behöver jag säga att sambo inte klagar på min rastlöshet när detta är resultatet? Våran lägenhet är fortfarande stökig, men det kan jag ju faktist ta hand om imorgon eller hur?

Men iallafall nästa vecka är det slut på detta. Jag har nämligen fått jobb. Inte ett extraknäck, inte som vikarie utan ett RIKTIGT jobb. En heltidstjänst. På ett gruppboende. På ett svenskspråkigt gruppboende. Kunde detta bli bättre? Tvivlar på det! Vi har hittat en lägenhet som vi har ringt på. Vi vill ha den. Jag älskar den! Vi får se hur det går med det, men ni får hålla alla tummar ni har ;) Nämnde jag att det är bastu i lägenheten? BASTU I LÄGENHETEN! Kan ni förstå att att vi vill ha? Dessutom är det inglasad balkong + uteplats, snälla tomten kan inte jag få den i julklapp?

Dock så är språket lite av en svårighet ibland. Ibland är finska ett dumt språk. Ibland översätter dom dumt. Som igår när jag skulle göra kycklingwraps, tror ni dom hade några wokgrönsaker på affären? ICKE! Dom hade dock strimlade grönsaker. Köpte ett paket gick hem och skulle börja med maten, ser att huvudingrediensen i dom strimlade grönsakerna är potatis. POTATIS?! Potatis är en rotfrukt, inte en grönsak! Dumma, dumma Finland.
Fast oftast är det bra. Jag trivs finfint.

Pusshej!

Kommentarer

Postat av: Daisy

Publicerad 2011-12-07 21:47:25

hörligt att du trivs men jag SAKNAR dig,

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela