lindatormanen

Dum Spiro Spero

Den som tror att hemma det är där man bor

Publicerad 2011-04-28 17:00:52 i Allmänt


har aldrig vart hos mig, har aldrig vart hos mig!

Mår så sjukt bra just nu så det är inte sant. Har varit hos syster i Borlänge några dagar. Det löste alla problem som jag hade kvar. Att lämna hålan några dagar var det enda som behövdes. Jag kan inte ens säga att det beror på den här stan, för om jag ska vara ärlig så har jag inte sett särskilt mycket av den. Eftersom att jag inte har haft någon nyckel hit så har det inte ens blivit några långa promenader med Busan medans syster varit på jobbet. Igår var vi iochförsig och spenderade lite pengar. Men jag kan inte säga att det beror på det heller. Jag mår bra av att komma bort från hålan. 
Det om något borde vara ett tecken på att det är dags att lämna hålan. Och det ska jag. Så fort sommaren och sommarschemat är slut så ska jag och min vapendragare vovven lämna hålan för något annat. För vad har vi inte bestämt oss än. Har velat till e-tuna sen jag var 16 och tillbaka till Åbo sen jag flyttade därifrån. Men jag har insett nu att även om jag är sjukt kär i dom två städerna så är det inte dit jag behöver. Jag behöver bara bort. Nu låter det ju som att jag hatar hålan och det gör jag. Men. Jag beundrar verkligen dom som trivs där. Det gör inte jag, jag kvävs. Men jag skulle gärna vara en av dom som säger att jag trivs där. Trivas med att alla känner alla och närheten till naturen. Det dom gillar, det skulle jag också vilja gilla. Men det gör jag inte. Jag hatar det. Men jag tänker inte bo där och vara bitter. Jag tänker flytta. Snart. Jag och min vapendragare. En vacker dag ska vi känna oss hemma någonstans. Möjligtvis en regnig också. Vi gillar nämligen regn.

Kommentarer

Postat av: Daisy

Publicerad 2011-04-28 20:23:19

vi skulle ju absolut inte bli ledsna om ni flyttade hitåt...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela