lindatormanen

Dum Spiro Spero

Nästan storstädat

Publicerad 2010-04-09 18:50:49 i Allmänt

Idag hade jag tänkt storstäda lägenheten! Jag hade taggat hela dagen för att dammsuga, skura golven och damma en skvätt. Gick hem från praktiken med bestämda steg. Hängde ut mattor och sängkläder på vädring. Plockade ihop all tvätt. Rensade golvet från saker som borde ligga någon annastans. Tog fram dammsugaren. (Där ljög jag för den har stått på golvet sen förra gången jag skulle dammsuga sovrummet).Stoppade i kontakten och trycke på helvetesmaskinen. Och då! Precis just då så var dammsugarpåsen full. Och jag hade inga fler påsar hemma.

Åkte och handlade nya dammsugarpåsar. Men viljan att städa var som bortblåst.
Så istället gick jag in på bolaget och köpte mig några bärs.
Så skål på er!
Ikväll är det städningens fel att jag dricker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela