lindatormanen

Dum Spiro Spero

Jag&Sara KRÄK-KÄRLEK

Publicerad 2009-05-18 20:50:01 i Allmänt

I lördags fyllde Sara "supersnällasilversara" Sjöberg 19 år. Egentligen skulle jag ha skrivit en blogg och dedikerat till henne då. Men jag valda att fira henne istället. För även om jag inte kan vara där hon är när hon fyller år och även om jag är ungefär 15 timmar bort. Så kan jag fira henne ändå. På mitt eget vis. Med billig finsk vodka. Utblandad med apelsinjuice och vatten, vattnet mest för att det inte fanns så mycket apelsinjuice. Och ja, det smakade inte så himla gott, men jag drack det ändå. Bara för Saras skull!

Min kärlek till Sara kan stavas k-ä-r-l-e-k eller om man vill k-r-ä-k-a-s. För så mycket som vi har spytt med, på och på grund av varandra har jag nog inte gjort med någon annan jag känner.

Jag hade varit med min kusin i några veckor och lyckats få han att köpa ut en flaska Vild africa, en likör som smakar ungefär som Baileys. Jag och Sara shottade upp hela flaskan i rosa playboy-snappsglas som blinkade när man smällde dom i bordet.Egentligen så räckte det med att man kollade på glasen för att bli full. Det skjölde vi ner med 20 cider. Hur vi hade lyckats lura till oss så mycket av våra stackars föräldrar har jag ingen aning om. Det slutade iallafall med att Sara spydde ner R.Danielssons toalett och dom flesta gångarna missade hon toan. Vad jag har hört såg spyan ut ungefär som diarre'.

På min födelsedag fick jag en flaska minttu av Sara, den shottade vi upp. Jag spydde som en gris och somnade.

Sara fyllde år och vi snodde en flaska vin från hennes mamma och gjorde bål. När bålen var uppdrucken lyckades vi få tag på två lådor öl. Det slutade med att nästan alla på festen spydde över altanräcket.

Sara spydde på mina skor en gång också. Jag har för mig att jag sa att det var ok, för jag tyckte inte om skorna. Efter det somnade hon på toaletten, tror jag.

Det finns faktist gånger då vi har spytt utan att det varit alkohol inblandat också. Även om dom gångerna inte händer lika ofta.

Sara och jag satt ute på min trapp när hon plötsligt springer ner från trappen och ställer sig och spyr.
Rasmus ser det och springer in till mamma.
R- Mamma , Sara är sjuk.
M- Nej, hon och Linda är ute och tjuvröker låt dom va.
R- Men mamma, hon är sjuk..
M- Nej, dom tjuröker bara, dom säger säkert att hon är sjuk för att du ska gå in.
R- Men maaamma, hon spyr ju..
M- VA?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela