lindatormanen

Dum Spiro Spero

Helgen :)

Publicerad 2009-05-18 20:20:59 i Allmänt

Helgen var härlig. Som vanligt är fredagar och lördagar, dagarna jag lever för.

Fredag:
Fee's syster Katja var i Finland och hälsade på :)
Jag, Fee, Katja och Nantke startade kvällen med ölpicknick vid ån. Mysigt!
Sen drog vi till Edisons och drack rosa gin. Men som vanligt när det är helg så var det packat inne på Edisons. Så vi drog vidare till Club Marilyn. Där dansade jag och Katja på borden, drack äckliga drinkar (bara för att få ett halsband, som jag tror att jag slarvat bort), Katja smällde till en kille och jag stog bredvid och skrattade. Sen skulle vi dricka RedBull Vodka, men då beställde hon RedBull Jäger istället. Jag förstår inte hur folk kan dricka RedBull Jäger överhuvudtaget. Två saker som går rätt upp i huvudet borde man bara inte blanda. Sen så smakar det ju inte ens gott! Men men, det var bara se nöjd ut och låtsas att det var rätt. Dock har jag aldrig varit med om att jag har druckit på samma drink så länge, så ekonomiskt var det ju iallafall!

Lördag:
Var en bit utanför stan med lite folk. Vi köpte billigaste vodkan man kan hitta. Den luktar hembränt, men man tar vad man har råd med, right? Satt ute i solen och drack drinkar och kedjerökte. Sen var det tydligen någon rockspelning i närheten. Så vi drog dit, med våran äckliga vodka och våra billiga ciggaretter. Dock lät musiken inte som rock. Men vi satt där som ett gång hippies, med massa andra folk som såg ut som ett gång hippies. Och så några som såg ut som dom rymt från kåken. Och några tanter med rullatorer. Och några barnfamiljer. Jävla blandning av människor var det. Vi hittade en tjej där, som dom andra tydligen kände. Hon drack lingonvodka rätt ur flaskan (himla finskt). Den där lingonvodkan försökte hon supa ner mig med. Jag hann knappt ge tillbaka flaskan innan hon satte den i handen på mig igen. Svep, svep! Och ja, lingonvodka smakar lika vidrigt som det låter. Men just där, i solen, med musiken, bland massa finnar som såg ut som hippies, då hörde det liksom till att dricka äcklig lingonvodka. Vid 10 åkte jag hem och sov. Välbehövlig sömn.

Söndag:
På söndagen så sov jag, sen sov jag lite till och sen lite till. Gick upp från sängen vid typ 5 eller nåt. Duschade och sen så sov jag till 7 igen. Då kom familjen hem och hade med sig pizza :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela