lindatormanen

Dum Spiro Spero

Linda möter Farbror Blå

Publicerad 2009-03-11 20:37:54 i Allmänt

Jag vet att det var flera dagar sen det var Lördag. Men jag tycker ändå att ni ska få höra om mitt möte med den finska polisen. Bara för att det är så intressant. Men kanske mest för att jag inte har något vettigare att skriva.

Vi började öldrickande runt tio på morgonen hemma hos Miro.
Hemma hos Miro är det aldrig för tidigt för att dricka öl, det gillar jag!
Efter någon timme kom vi på att pizza lät jävligt lockande.
Sagt och gjort hoppade vi in i bilen och började köra mot pizzerian.
Chaffören var nykter.
Efter halva vägen är det ett en korsning.
Det var rödljus.
Så vi väntade.
Då kommer polisen och kör upp i filen bredvid.
Dom tittade ner i bilen där alla satt med en varsin öl i handen (utom han som körde såklart!) och så var det massor med öllåder i bilen.
Och ingen hade bälte på sig.
Oops!
Alla började sätta på sig bältena och polisen gjorde tummen upp.
Sen satte dom på blåljusen backade och körde upp bakom oss.
Skit!
Så vi körde in på en parkering.
Men vi hade tur.
Det var bara blåskontroll.
Tills dom såg att skattemärkena var gamla. Så dom plockade bort nummerplåtarna och började fundera på om dom skulle ge böter eller bara en varning.

Så den ena polisen satt i bussen och pratade med chaffisen medans den andra gick ut och rökte.
Jag hade nog sovit för lite och druckit för mycket, för jag kom på den briljanta idee'n att fråga polisen som stod ute och rökte om man får böter för nedskräpning om man slänger en fimp på backen. Så det gjorde jag!
Men vet ni?
Man får inte ens böter för nedskräpning här, iallafall inte enligt polisen.
Då lät konversationen ungefär så här:
Jag - What?
Fee - Why not?
Polisen - Why should you?
Fee - COOL! Lets clean the car , lets clean the car!

Dock städade vi inte bilen, man vill ju inte utmana ödet liksom.
Det vart inga böter för skattemärkena.
Och egentlige så kunde jag ha skrivit detta i lördags men då var jag så uppspelt över pizzan som jag bloggade om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela