lindatormanen

Dum Spiro Spero

tisdag.

Publicerad 2009-03-10 21:51:54 i Allmänt

Har precis bokat färjebiljetter till påsk.
Det är inte bra att åka hem så ofta som jag har gjort på sista tiden.
Min familj hinner ju inte sakna mig någonting.
Men jag blir att sakna dom oerhört mycket mer för varje gång jag åker hem.

9 april sitter jag iallafall och super på nattfärjan hem till Sverige.
13 april sitter jag återigen på Viking Lines sunkiga nattfärja men med denna gång destination Finland.
Men vet ni vad?
Jag har hytt.
Inte bara på ena resan utan på båda!
Kors i taket!

Jag är sjukt trött på att åka båt ensam, så om det är någon vänlig själ som ska åka dessa datum så kan ni ju meddela mig!

Idag pratade jag med mamma i telefon. Hon sa sådana där vardagliga saker om eftermiddags-kaffe och lillebror.
Jag skällde över Silja Lines dåliga hemsida och att dom hytterna jag ville ha på Viking Line var fullbokade.
Hon sa att jag inte skulle vara så arg, inte skulle slå på min dator och att allt skulle kännas bättre snart, när våren kommer. Då började jag grina istället.
Det slutade med att jag sa att vi skulle lägga på, innan jag hade sagt massa saker som jag inte menar.
Det var tur att jag inte talade med stora-lillebror iallafall.
Han hade antagligen kallat mig klimakterie-kossa.
Det brukar han göra när jag får mina utbrott.
Det  brukar inte hjälpa!

Men efter en dusch och lite spelande med ungarna kändes det bättre.
Jag tror inte att mitt utbrott berodde på att våren verkat gått vilse någon annanstans.
Jag tror att det beror på 3 Juli.

Men det är ett tag kvar.
Jag får se till att göra det bästa av den tiden som är kvar.

Om min syster hade varit inne på msn så hade jag skrivit till henne att jag saknar henne.
Men det är hon inte.
Så jag får helt enkelt skriva det här så att hon kan läsa det imorgon.
Daisy, jag saknar dig!

Kommentarer

Postat av: Sis

Publicerad 2009-03-11 21:24:23

Å jag dig.. Fan nu kom d en tår :/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela