lindatormanen

Dum Spiro Spero

Söndag kväll.

Publicerad 2009-03-29 22:47:27 i Allmänt

Idag har det varit familjemiddag här på sjunde. Jag vaknade vid 3 och vid 5 skulle alla komma så det var bara att hoppa in i duschen så att jag iallafall såg någorunda normal ut.

Har precis sett Forest Gump och jag försökte läsa texten istället för att lyssna på vad dom sa.
Det funkade väl sådär.
Finskan är svår att förstå när någon pratar, men det är fan 100 gånger värre att försöka läsa det.
Men ibland gick det :)
Huvudsaken är ju att det går framåt :)
M har testat mig i helgen.
Han har börjat svara mig på finska när jag pratar med honom, och så kollar han om jag svarar tillbaka eller om jag ber honom säga det på engelska.
Jag kan meddela er om att han säger att jag sköter mig bra.
Oftast tänker jag inte ens på att han pratar finska utan jag bara svarar.

Om jag ger mig fan på det, då, då kan jag nog lyckas.
Men det är prata som gäller.
Och inte bry sig om alla ändelser och böjelser.
Inte än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela