lindatormanen

Dum Spiro Spero

kors i taket!

Publicerad 2009-03-05 19:24:46 i Allmänt

Idag hände något som jag inte tror har hänt sen jag flyttade till Finland.
Jag tror inte att det kommer hända igen heller.

Men iallafall.
Vi skulle äta mat. Kyckling närmare bestämt. Vi äter ganska mycket kyckling här på sjunde våningen.
Den här veckan har vi bara ätit det 3 dagar, av dom 4 som har varit.
Men till saken nu då.
Pojke Mini är väldigt krånglig när det kommer till att äta. Det brukar ta över en halvtimme för honom att äta maten.
Det finns ju alltid så mycket att göra, som att gå på toaletten, ringa mamma, leta reda på borttappat lego, ja ni kanske har fattat vinken?
Idag hade han dessutom smällt i sig fyra bitar tårta när han fikade, så att det skulle bli extra svårt att få i honom mat hade jag räknat med.
Men..
Maten vart klar. Jag sa åt pojkarna att stänga av tv:n. Mini kröp/ålade sig ut ur tv-rummet. La sig på golvet en stund efter den krävande ålningen nästan ända in till köket, rullade in sig i matten. Och låg kvar där. TREVLIGT!
Efter lite övertalning lyckades jag äntligen få han att sätta sig vid bordet.
Och då..
.. åt han!
Han åt och åt, utan att säga ett ord. Sen när han hade ätit upp maten tog han lite sallad, åt upp den, drack upp mjölken, tackade för maten och gick ut med disken!

Det har varit en bra dag på sjunde våningen idag.
Lugnt och skönt!
Det är såna här dagar som gör att jag älskar mitt jobb!

Kommentarer

Postat av: Alexandra

Publicerad 2009-03-05 21:10:42

Va du är duktig som lär barnen att äta ordentligt ;) Tyvärr så kom jag inte på något vitsigt att skriva :/ Jag saknar dig , annars <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela