lindatormanen

Dum Spiro Spero

black jack eller öl?

Publicerad 2009-06-08 23:17:09 i Allmänt

Ligger i sängen och lyssnar på musik. Försökte göra någon nytta. Men det var inge roligt så jag gav upp.
Pratar med Sis på msn, vi kom fram till att det heter Black Jack, "det där man spelar på krogen som man aldrig vinner något på". Eller ja, hon kom fram till att det var det jag menade. Och det var det nog.

Imorse när jag skulle köpa cigg så upptäckte jag att det var väldigt lite pengar i min plånbok. Läskigt lite pengar.
Tänkte inte så mycket mer på det. För det brukar vara läskigt lite pengar i min plånbok dagen efter jag har varit ute.
Ja, jag var ute igår.
Ja, jag vet att det var söndag igår.
Ja, jag var dum nog att shotta.
Ja, det kändes förjävligt när jag vaknade imorse.
Men just ja, det var min födelsedag!
Det betyder att jag får dricka fastän det  är söndag utan att någon säger något !

Men iallafall, tillbaka till pengarna. Tänkte alltså inge mer på det. Hey, det är bara pengar. Kommer mer på fredag :) Men nu, alldeles precis nyss, kom gårdagens minne tillbaka till mig. Jag spelade Black Jack igår. För det var nåt pucko som lurade i mig att jag borde ha tur på min födelsedag. Det hade jag inte. Jag vet inte riktigt hur mycket jag spelade för, men det var iallafall 30 euro. Minst. Så här dagen efter så känns det jävligt korkat. För dom pengarna hade jag fått 10 öl inne på Forte, eller 5 Rock n Roll Bitch som är bland det godaste man kan dricka. Och ok, det hade väl inte varit så jävla bra med 10 öl till igår med tanke på hur bakfull jag vart ändå. Men iallafall, 10 öl hade varit betydligt roligare än att stirra på några kort och inte fatta något. Om jag ändå hade vunnit, men nej!

Förresten, ni kan vara lugna. Pengarna idag räckte iallafall till ciggaretterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela