lindatormanen

Dum Spiro Spero

När jag var liten...

Publicerad 2009-02-03 22:21:17 i Allmänt

... då var jag elak, det vet jag.
Nej faktist, så himla elak var jag inte. Dock var folk i min omgivning ganska elaka. Om ni nu ska tro på min del av berättelsen, och det är väl bäst att ni gör det annars vore det ju ganska meningslöst att fortsätta läsa. Tänkte visa min syster, och dom andra som kommer vara inblandade i det jag nu ska skriva, hur många sömnlösa nätter men även mysiga stunder dom har gett mig under åren. Men Daisy/Dejjan/Sis, det meste sömnlösa är nog till dig.

Som sagt; När jag var liten...
... fick jag en livs levande docka när jag var lite mer än 3 år, han hette Pontus och honom körde jag runt i min lila dockvagn.

... jag var ganska besviken på att min storasyster var en pojkflicka och inte ville leka med mig. Dom känslorna gick över när jag fick hennes Barbie'hus. (Att jag hade beslagtagit Barbie'huset flera år innan hör inte till historien!)

... jag trodde på allt som folk sa till mig, vilket gav många sömnlösa nätter när jag fick reda på att det gick runt en mördare i den lilla skogen vid Bollvägen. Detta var helt sant eftersom att Daisy och hennes vänner hade hittat en fickkniv där.

...jag hade en fågel. Den gav dom bort. Dom trodde att jag låg och sov, men jag stog i trappen och såg allt. Jag grät en skvätt. Sen så rymde min fågel från sitt nya hem och under den tiden hade jag lyckats reta upp antingen Daisy, Patrik eller Timo, så då lurade dom i mig att min fågel hade blivit uppäten av en örn. Jag grät en skvätt till.

...
jag hade min första man i fem-årsåldern, vi pussades aldrig men en gång slog han ut en tand på mig. Man får ju ta vad som ges ;)

... Daisy och Patrik lurade i mig att skogssniglarna var mördarsniglar, varje dag var jag beredd på att dö.

... min favorithobbie var att städa. (Tack och lov gick det över.)

... favorithobbie nummer 2 var att sitta hos mina grannar i 50-årsåldern och kolla på Skönheten & Odjuret, jag tänkte att om jag bara kollade på den tillräkligt ofta så skulle jag få den. Dock så fattade dom aldrig vinken.

... min tredje och sista hobbie var att sitta med Daisy hemma hos en annan av våra grannar, även det en gammal tant, och spela kort. Men hey, tanten bjöd på choklad, dock vet jag inte vad Dejjan gjorde där eftesom hon alltid gillat lakrits mer än choklad och lakrits det hade inte tanten.

... efter mitt misslyckade försök med fågeln så fick jag en kanin. Men den fick bo med min kusins kanin så att den skulle slippa vare ensam. Men den dog, lugnt och fridfullt i sömnen. Trodde jag det. Flera år (dock inte tillräckligt många om du frågar mig) så började min kusins pappa prata om min stackars kanin och att den andra kanin hade bitit ihjäl den. Bitit ihjäl den?! Jag stog där, chockad och med tårar i ögonen. Då frågar dom om jag inte visste det? Jag grät en skvätt.Igen.

... min syster skaffade en pojkvän som va skitcool. Han hade en Epa och den fick jag och Pontus åka med i när Daisy var barnvakt om vi inte skvallrade för mamma. Jag skvallrade rätt ofta. Men jag åkte med ändå ;P Om ni hade frågat mig så hade jag själv antytt att jag var skitcool.

... min syster tjurökte och drack te med mjölk medans jag stog bredvid och berättade att jag minsann tänkte tala om för mamma. Nu för tiden är te och cigg bland det bästa jag vet. Känner du att du kanske haft lite dåligt inflytande på mig Dejjan?

Kommentarer

Postat av: Sis.

Publicerad 2009-02-03 22:32:26

Punkt 1. Inget minne.

Punkt 2. Fick du de verkligen ? Har för mig du hade sönder de för mig ? Förresten fick ja de av min farmomr som ändå inte tycker om mig så du kan behålla det.

Punkt 3. Du har aldrig funderat på att jag kanske också trodde på det ?

Punkt 4. Inget minne.

Punkt 5. Vem va han ?? =)

Punnkt 6. Läs punkt 3.

Punkt 7. Jag har 2 nya dammsugare, du kan få komma å städa med dom kanske suget kommer tillbaka =)

Punkt 8. dom var ju snälla iaf.

Punkt 9. Choklad ? Jag åt bara Figaro hos henne. Anna-Lisa hette hon.

Punkt 10. Du skötte den ju ändå inte.

Punkt 11. Va? Har ja haft en epa-pojkvän ? De va väl en vanlig 240 han hade, eller har ja glömt någon ?? :S

Punkt 12. Du är mer ligist än mig så en hel del har du lärt dig själv, dock får jag betala din del ganska ofta men du ska få betala tillbaka =)

Nu kan du sova somnlös.

ILU

Postat av: Carro

Publicerad 2009-02-03 22:41:13

Hahahaha =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela