lindatormanen

Dum Spiro Spero

Mumin är söt och jag är klantig!

Publicerad 2009-02-19 20:25:39 i Allmänt

Efter många om och men så kom vi äntligen iväg till mumindalen idag!
Egentligen så skulle vi ha åkt i tisdags, men då var det tydligen för kallt.
Sen så skulle vi ha åkt igår, men då kände min kropp tydligen att det var dags att få lite feber.
Men idag, ÄNTLIGEN!
Att jag fortfarande inte är frisk skiter jag fullständigt i!
Att det antagligen kommer vara tusen gånger värre imorrn, det ger jag fan i!
För vet ni?
Idag har jag träffat mumin!

Kameran glömde jag hemma, klantig som jag är.
Men det är inte lätt att komma ihåg allt mellan chokladkokning, mackbredning och påklädning av en 6-åring och en 7-åring. För även om dom kan klä på sig själva så måste man ju säga till dom ett antal gånger innan dom gör der eftrsom att Mario Kart är mycket mer spännande än raggsockor och overaller.
Men vi lyckades komma ända till hallen innan dom började tjaffsa och faktist ändå till hissen innan tjaffs nummer 2 startade, och det är ju ändå 8 trappsteg så det var inte illa.
 
Något som förvånade mig  var bussresan.
Den var 2 mil och den första milen var dom helt knäpptysta. Helt! Den andra milen pratade dom, men dom var snälla och bråkade inte. Jag trodde jag hade fått med mig fel barn för bussresorna brukar inte  gå så bra.

I mumindalen var det svinkallt och jag trodde att jag skulle behöva amputara bort fötterna. Men dom klarade sig.
Mumin var söt och lilla My åkte på Muminmammans silverbricka precis som i sagan :)
Det var inte lika mycket att göra där som det är på sommrarna men man kunde iallafall gå in i muminhuset och hos Hemulen. Dock var inte han där.
Grabbarna åkte pulka i pulkabacken och sen grillade vi korv på isen, riktigt mysigt :)

Jag ska tillbaka dit i sommar!
När det inte är svinkallt och allt är öppet.
Men det var kul att se hur det var på vinterna iallafall, speciellt eftersom att jag trots allt inte behövde amputera bort fötterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela