lindatormanen

Dum Spiro Spero

Minns du Jimmy?

Publicerad 2009-02-03 22:55:33 i Allmänt

Min syster försöker skylla ifrån sig och påstå att hon inte minns. Men jag vet en sak som kommer få henne att minnas. Det finns inte en chans att hon glömt detta, för jag var 6-7 år och då måste hon ha varit 9-10 år.

Så här var det:
Hon skulle vara barnvakt åt mig. Bara vi två, i hela huset. Då hade vi ju kunnat passa på att göra något mysigt. Men nej!
Daisy springer och gömmer sig och medans jag letar efter henne så klär hon ut sig. Hon sätter på sig pojkkläder. Sen kommer hon ner i köket och låtsas som att hon inte vet vem jag är. När jag säger att jag ser att det är hon så säger hon att hon är Daisys hemliga bror Jimmy som ingen ville ha, så han har varit tvungen att bo ensam i skogen. Det värsta av allt vara att han dödat Daisy och gömt henne och nu var det min tur eftesom att jag hade kommit på honom.
Jag grät och skrek i väldigt många minuter innan hon erkände att hon var hon.
Sömnlös natt, tack för den. Innerst inne tror jag fortfarande ibland på han Jimmy.

-Just so you know, this is only one side of the story!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela