lindatormanen

Dum Spiro Spero

Hemmakväll

Publicerad 2009-02-21 19:42:46 i Allmänt

Det är lördag.
Jag sitter hemma.
Och här tänker jag sitta hela kvällen.
Bara så att ni vet.
Lugn hemmakväll är precis vad jag behöver idag.

Men vem försöker jag egentligen lura?
Jag vet att 5 över 9 när det kommer vara försent att köpa öl kommer det börja rycka i kroppen.
Inte för att jag har penger till öl, men iallafall.
Rastlösheten kommer göra mig tokig.
Jag kommer antagligen bli galen av att sitta här hemma som en gammal pensionär.
Men jag behöver en hemmakväll.
Min plånbok behöver en hemmakväll.
Så får det bli!

Igår var det fredag.
Vi hade mysigt hemma hos Nantke med pizza, öl och några shot.
Bussen in till stan kostade 6.80 euro, bara för att klockan var efter 11.
Rena rånet om du frågar mig.
Rena rånet om du frågar Nantke och Fea också för den delen.
Vi kunde ha tagit en taxi för dom pengarna!
6.80 för ungefär en mil, det är skamligt.
In till stan kom vi iallafall.
Och betalar man 6.80 för en sketen bussresa så får man dricka öl på bussen tyckte vi, så det gjorde vi.
På gigglin hade dom tagit bort rökrummet, jävla skitställe!
Det var mest nollor där.
Vi vart lite deprimerade, det var ju en så bra klubb förut.
Sen åkte vi på efterfest med lite folk som vi hittade.
En efterfest som jag egentligen kunde ha struntat i.
Men som tur är så gick det ju bra ändå.
Dom som vet vet, dom som behöver veta kommer få veta.
Sov 2 timmar.

Och nu sitter jag här.
Och här tänker jag sitta.
20 minuter kvar tills klockan är 9.
20 minuter kvar tills det är försent.
Jag klarar detta.
Hemmakväll, hemmakväll.

Nej men allvarligt, ring eller något.
Jag kommer dö av tristess.

Kommentarer

Postat av: L8

Publicerad 2009-02-22 11:19:34

Miss u 2 <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela