lindatormanen

Dum Spiro Spero

Kära Kusin

Publicerad 2009-04-07 15:37:11 i Allmänt

Först och främst vill jag tacka dig för att du hjälpte mig hitta världens sötaste mobil, och för att du lagade den.
Men jag har även en sak jag vill be dig om.
Någon gång i framtiden, när jag blir rik. Eller iallafall får ihop tillräkligt mycket pengar till en ny mobil.
Då skulle jag vilja be dig påminna mig om att jag ska tänka 2 gånger innnan jag bestämmer vad jag ska köpa.

När jag säger: Jag vill ha en söt mobil!
Svara: Ta en som är tålig istället.
När jag säger: Söt.
Svara: Vattentät!
När jag säger: SÖT!
Svara: Stötsäker!
När jag säger: En fin färg iallafall?
Svara: Måla den själv!

Jag har som du kanske förstår lite problem med min telefon. Den har grova alkoholproblem! Så fort det är en utspilld
öl/vin/grogg-fläck så bara flyger den dit. Sätten den hamnar i alla dessa utspillda drycker är nästan lite magiskt. Och om det var det ändå problemet så skulle jag kunna leva med det. Men det är mer. För sen verkar telefonen nästan bli full också. Då trillar den. Hela tiden. Ner från sängar, bord, hyllor och händer. Ibland händer det att jag råkar ha den i fickan när den har fått i sig något med alkohol. Men det hindrar inte den jäveln. Då gör den bara så att jag också trillar. Helt magiskt. Som i helgen. Telefonen hade fått i sig lite öl och jag trillade i en lerig nerförsbacke. Bara för att jag hade den i fickan. Sen blir den arg när den inte får någon alkohol ibland och då krånglar den när jag ska lyssna på musik.

Men iallafall, tack för att du hjälpte mig hitta den. För trots att den är lite alkoliserad så är den ju himla söt!

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2009-04-07 17:49:23

hahah, ja dör haha <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela