lindatormanen

Dum Spiro Spero

Jag skämdes..

Publicerad 2009-04-05 19:44:11 i Allmänt

I fredags skulle jag ta bussen hem till Fee. Men först gick jag in på Valintatalo och köpte ett 18-pack Lapin Kulta. Sen gick jag ut och väntade på bussen. Fee ringde och jag ställde ner påsen, kanske lite väl hårt. Till slut kom iallafall bussen, men den var nästan proppfull så jag var tvungen att sitta ganska långt fram. Kände att det luktade alkis som fan inne på bussen men jag orkade inte bry mig, så jag satta i mina hörlurar och lutade mig bakåt.

Efter ett tag så kunde jag inte låta bli att känne stanken. Luktade så jävla illa. Dessutom satt folk och stirrade på mig. Galna finnar trodde att det var jag som luktade. Men sen tittade jag ner mot golvet och insåg att det var faktist jag som luktade.
En öl hade tydligen gått sönder och det rann från påsen. Väldigt mycket rann det. Jag höll på att skämmas ihjäl, och funderade starkt på att gå av bussen, slänga den ölen som hade gått sönder och vänta på nästa buss. Men sen kom jag på att det hade jag varken tid eller ork med. Så jag höjde volymen på min musik och tittade ut genom fönstret.

När jag kom hem till Fee så skulle vi kolla hur många öl som var trasiga men som tur var så var det bara en. Men den var helt tom. Så varsågod lokaltrafiken, 33 cl Lapin Kulta från mig till er. Det bjuder jag på!


Ska skriva om helgen lite senare. Men jag delar nog upp det så att jag orkar skirva, och så att någon orkar läsa!

Kommentarer

Postat av: Sis

Publicerad 2009-04-05 22:23:25

Jag tycker inte om alkoholmissbruk!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela