lindatormanen

Dum Spiro Spero

Helgen :)

Publicerad 2009-04-26 20:53:15 i Allmänt

Fredag:
Jag var hemma till klockan åtta så att jag fick lite mat i mig innan kvällens äventyr. Egentligen skulle jag och Fee ha ölpicknick vid ån, men hon ringde och sa att det var någon kille som ville att vi skulle med på fest. Vi tänkte att om festen suger så kan vi ju bara gå till ån istället. Vid halv nio var dom utanför porten och väntade på mig. Så vi började gå med karl'n till hem till hans kompis och hans kompis flickvän. Dom tre var i 30-årsåldern, jag vet inte om det var för att det serverades gin & tonic istället för redbull vodka eller om det var för att det spelades jazz istället för rock, men jag kände att jag var hos äldre  folk en  vanligt. Men trevliga va dom!
Vet inte hur vi kom in på ämnet, men Fee kom iallafall fram till att jag var mest gangster av oss. Så då skulle vi gå till kvarterets "gangsterkrog". Dock såg jag inte en enda gangster där. Till och med vakterna var ovanligt trevliga. Vi sjöng karaoke och drack öl. Träffade underabara människor! En riktig toppenkväll!

Lördag:
Kom hem runt 12. Familjen var inte hemma så jag la mig och sov en timme. En väldigt behövlig timme. Sen drog jag ner till ån och gick fram och tillbaka i någon timme. Mina brudar skulle på kryssning på kvällen. Men jag ville inte följa med. Finlandsfärjor är ingenting jag hurrar över efter alla vändor jag har åkt under tiden jag bott här. Jag spendera kvällen hemma med familjen och rödvin :)

Söndag:
Har städat hela dagen. Bara för att upptäcka att jag inte har en aning om vart mitt förbannade pass är. Måste hitta det! Eftersom det enda stället som inte klagar över mitt leg är Edisons och där är vi bara under veckorna, för på helgerna är det för mycket folk där. Sen så har det varit "familjemiddag" här på sjunde. Nu sover grabbarna och jag har precis skrivit ett brev till Alexandra som jag ska pallra mig iväg och posta. Snart.

Kommentarer

Postat av: CP-Fido

Publicerad 2009-04-26 21:08:34

Åh va trevligt att snart få post :) Då blir jag glad :) Aa , du får leta fram passet tills den 29:e maj iaf ;) för då blir det ju inte någon tur till edisons :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela