lindatormanen

Dum Spiro Spero

Suga kräfter i stjärten och snappsa lite för mycket.

Publicerad 2008-09-21 20:29:42 i Allmänt

Kräftskivan igår var trevlig :) Pojkarna var servitörer så jag behövde inte hämta en enda öl. Det var riktig toppklass på deras servering och jag hann knappt dricka upp ölen innan den fylldes på. Det var ju ioförsig inte så himla bra, för det  gick ju ner ganska många öl när man inte ens behövde fylla på glaset själv. Snapps var jag ju självklart tvungen att dricka :P Men faktist så var jag duktig och drack aldrig hela glaset, vissa gånger räckte det till och med till hela 3 snappsvisor, det du sis är du stolt över mig nu?
Snappsvisorna var roliga, jag förstod dom ioförsig inte så bra men det va roligt ändå. Och vissa var faktist på svenska så då kunde jag ju till och med sjunga med :P

100 kräfter senare bestämde dom  sig för att gå på krogen. Jag tänkte att då blir det ju ganska tidigt ikväll eftersom att jag nog behöver vara hemma med pojkarna som låg och sov. Men icke, pappan fick vara hemma för mig skulle dom tydligen supa ner på krogen också. Det räckte inte med att jag hade druckit massor med snapsar. Jag skulle med på krogen! Men jag måste ju medge att jag inte var särsklit svårövertalad. Dock tyckte Karo att eftersom att jag ska tatuera mig på tisdag så kan jag ju inte slösa massa pengar på krogen, så hon skulle bjuda. Jag kan medge att jag klagade inte över det, och det gjorde inte min plånbok heller. När taxin äntligen kom så kom dom på att krogen vi skulle till var det 25års-gräns på, YIPPIE! Jag kommer ju knappt in på vanliga krogen med mitt svenska leg som inte en jävel kan läsa, plus att folk säger att jag ser ut som en fjortis. Kändes som att det skulle gå åt helvete.. Men jag fick gå in med en som heter Jussi. Och vakterna frågade inte efter leget, så där hade jag ju tur.

Idag mår jag som jag förtjänar, men min plålnbok är iallafall inte tom. Tack och lov för att jag lämna dom mesta pengarna hemma. Annars vet jag inte riktigt hur det hade gått med min tatuering.

Nu ska jag gå och höra om jag börjar tidigt imorrn eller om jag har sovmorgon. Sen ska jag se på film, och sen kanske jag skriver något mer. Om jag inte somnar ;P

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-09-21 21:01:09

Finnar tycks vara finnar oavsett klass... Verkar ju inge vidare strikta dem där. So, just keep on rockin'.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela