lindatormanen

Dum Spiro Spero

Torsdag

Publicerad 2008-09-18 14:05:36 i Allmänt

När jag stod ute & rökte när jag väntade på att den äldsta killen skulle komma med skoltaxin så kom en gammal gubbe fram och började prata med mig. Det var inte något samtal om vädret eller liknande precis, han tänkte bara tala om för mig att han tyckte att jag skulle sluta röka. Faktist så vart jag inte arg på honom. Jag trodde att jag skulle bli arg men det blev jag inte. På nåt sätt så var det nästan lite charmigt. En helt främmande männsika som tänker på min hälsa. Han bodde förövrigt i C uppgången, jag bor i A. Faktist vart jag lite taggad på att sluta röka och sen gå till A och plinga på alla 27 lägenheter tills jag hittar honom och tala om att jag har slutat röka. Dock tror jag inte att det kommer hände. För så taggad är jag inte, bara lite.´

Jag tror att jag håller på att bli sjuk också, SUCK! Vill inte, tänker inte och ska inte! Pappan hade feber igår, och jag känner mig inte så himla frisk just nu. Imorse gick jag med minstingen till skolan vid 9, kom hem halv 10 och skulle se film men jag somnade. Jag var helt slut. Vakande halv 1 och då var det dags att gå och hämta honom från skolan. Det var den förmiddagen det. Men ikväll ska jag knappra medicin och gå och lägga mig tidigt. Måste vänta på att mamman kommer hem innan jag kan ta någon medicin dock, för det här medicinskåpet är inte och leka med. Hur ska man veta vad man ska ta när det är ett helt skåp fullt och det bara står på finska? Jag vet ju knappt vad jag ska ta när det finns två att välja på, med svensk text. Så ni kan ju förstå att jag väntar. Man vill ju inte proppa i sig massa laxeringstabletter när man egentligen ska ha något mot feber. Inte för att jag tror att dom har sånna tabletter, men man vet ju aldrig.

Just nu längtar jag tills nästa vecka :) Tatuering på tisdag, Au pair träff på torsdag och sen hem på torsdag kväll och vara hemma hos min egen familj en hel helg :) Mysigt <3

Måste nog göra mig iordning inför pojkarnas friidrott nu, och kanske, kanske leta lite efter kamerakebeln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela