lindatormanen

Dum Spiro Spero

på topp

Publicerad 2008-09-01 22:42:43 i Allmänt

Helgen var toppen :) I fredags tog jag bussen hem till farbror, 3 timmar på en bussjävel, men det var det värt :) Spenderade kvällen med att slappa och kolla på finnkampen, ok jag erkänner jag var ölsugen men lite mysigt var det faktist ändå :)

På lördagen fick det dock vara nog med att leka rehab, åkte hem till min kusin Virpi dom skulle fixa massa grejer på hennes gård men jag satte mig i köket med mitt kusinbarn, min öl, hennes cider och en kortlek :)
Efter det skulle vi hem till min kusin Jyrkki, han fyllde år och hans dotter hade nyss fyllt år så det var kalas där :)
Kom hem till farbror igen, men ville hitta på någonting, så jag ringde Jyrkki som hade lämnat sin födelsedagsfest för en grabbkväll hemma hos hans kompis. Jag frågade om dom kunde höra av sig när dom skulle om dom skulle ut på krogen, men han tyckte att det skulle vara roligare om jag kom till dom direkt, så hans lillebror fick leka chafför åt mig :)

När jag kom dit så spelade dom poker så det var bara att plocka fram plånboken ;) Faktist så kom jag inte sist en enda gång, jag är väldigt stolt som ni kanske förstår :) Sista spelet kom jag till och med tvåa, och eftersom att jag fick bättre placering än en som heter Sami så lovade han mig att jag skulle få så många tequila jag orkade. TACK TACK! Det vart nog lite för många tequila men några betalde jag faktist själv, även om jag fick det mesta gratis, dock vill jag helst betala min egen sprit, det känns bättre. Men man kan ju inte vara oförskämd och tacka nej hela tiden. Sen skulle Jyrkki bjuda på öl :) Jag tyckte att det var i ett konstigt glas men jag brydde mig inte så mycket om det. Efter några klunkar så kände jag att det smakade konstigt oxå, jag tänkte va i helvete. Sen när jag luktade på det så kände jag att det var ju ingen öl, det var ju förfan RedBull & Vodka ... Hahah, full va bara förnamnet på vad jag blev..

På vägen hem gick vi genom en lekpark och jag frågade Jyrkki och hans kompis hockeypojken(som var den enda av hans vänner som fortfarande var med oss, vi söp nog bort dom andra..) om vi inte kunde åka rutchkana, Jyrkki och hockeypojken tittade lite konstigt på mig, men när dom fattade att jag var seriös så tror jag iaf att dom tyckte det va en rolig ide, för vi åkte rutchkana iaf :)


När vi till slut kom hem så var klockan lite efter fyra, vi satte oss i mitt rum och pratade men Jyrkki var tvungen att åka för han och hans mamma var tvungen att åka och hämta hans lillebror. Vid 5 hörde jag och hockeypojken att någon ramlade in i hallen och fick en skrattattack, det var min kusin, som tydligen tyckte att något var jätteroligt, efter ett tag vart det dock tyst i huset och efter ett tag somnade jag.

När jag vaknade på söndagen så skulle jag kolla med min kusin va det var som hade varit så roligt, trodde att det skulle vara något kul. Men när jag gick in på hans rum så såg jag att han var helt sönderslagen. SUCK.. Typiskt han att bli aspackad och hamna i slagsmål. Dock tyckte han inte att det var lika roligt på morgonen som han hade tyckt när han kom hem på natten.

Några koppar kaffe senare när jag iaf hade piggnat till lite så gick jag hem till Jyrkki för att hämta lite kläder som jag hade glömt där. Där hällde jag i mig några koppar kaffe till och vi försökte komma på hur många tequila vi hade druckit kvällen innan. Jyrkki sa att jag och hockeypojken hade druckit fyra tequila var, hockeypojken sa att vi hade druckit sex tequila var, men min huvudvärk sa att det förmodligen var ännu fler..

Vid halv sju var det bara att sätta sig på bussen igen, dock spenderade jag dom tre timmarna tillbaka till Åbo med att sova :) När jag äntligen kom fram så var det så jävla kallt så jag orkade inte vänta på bussen. Jag tyckte att om jag hade spenderat 60 euro på buss, 15 euro på poker och vem vet hur många euro det var på krogen, så kunde jag lika gärna kosta på mig en taxi hem :) Det var jag värd!

Helgen var kanon, helt enkelt!

Kommentarer

Postat av: Cp-fido

Publicerad 2008-09-01 23:17:38

Det är bra att helgen va kanon , men det kommer att bli minst lika bra när jag och Gabbe kommer och hälsar på :) längtar som en tok !

Postat av: Syster

Publicerad 2008-09-02 07:30:56

Haha ILU

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela