lindatormanen

Dum Spiro Spero

och då kom..

Publicerad 2008-09-22 13:26:38 i Allmänt

POLISEN!


Hann inte riktigt berätta om hela helgen i förra blogginlägget. Missade en liten detalj, förträngde kanske vore ett mer passande ord. Men eftersom att jag inte tror att någon har hunnit lära min mamma hur man använder en dator, så kan jag dela med mig av det här.

Efter krogen så hittade jag några människor som skulle åt samma håll, så vi tog följe. När vi kom fram till mitt hus så tänkte vi att vi kunde ju ta och sätta oss en stund och röka några cigg, nyktra till och prata. Två timmar senare satt vi fortfarande utanför porten och rökte, nu hade vi blivit för nyktra för att gå hem och sova men för fulla för att orka gå någonstans dit där va långt. Vi bestämde oss för att gå till parken mittemot, för det kändes inte så trevligt att sitta utanför porten på en hård, kall stentrapp. Så vi gick till parken och satte oss på en blöt, kall gräsmatta istället.

Hann väl sitta där i nästan en halvtimme. Sen kom polisen. Yeahii :/ Först kom en piketbuss och sen en till. Vafan? Tre poliser kom ut och frågade om vi hade hört någon ropa på hjälp, vi sa att det hade vi inte. Polisen vill dock prata lite mer med mig. Jag var ensam tjej och den enda som inte kunde finska så var det ju så himla nödvändigt att vi gick iväg och pratade. Dom frågade igen om jag hade hört någon ropa på hjälp, jag svarade att det hade jag inte. Sen frågade dom om allt var ok med mig, jag svarade att det var det. Men tydligen så räckte inte det svaret för dom sa att dom tyckte att jag verkade orolig sen så kollade dom mot killarnas håll och frågade om det verkligen var ok med mig, jag svarade "Ja allt är bra med mig, det är bara det att jag inte gillar poliser, kan jag gå  nu?". Jag fick gå efter det. När jag kom tillbaka till grabbarna så berättade dom att det var någon som ringt till polisen och sagt att någon hade ropat på hjälp från ån. Tydligen är det 1-3 personer varje vinter som hoppar i ån från bron och försöker ta livet av sig, och nu trodde dom att det var någon som ville vara ute i tid, men sen hade ångrat sig. Yeaahii, jag bor vid en självmordsbro.

Jag kände inte för att sitta kvar i parken när det var massa poliser där så jag drog hem. Precis när jag kom till porten så kom det en polishelikoter och började lysa i ån. Klockan hade blivit ganska mycket. Nästan 8 har jag för mig, jag var helt slut. Jag somnade direkt när jag kom in i lägenheten. 

Kommentarer

Postat av: Sis.

Publicerad 2008-09-22 15:35:49

Haha jävla upptåg du råkar på. Snrt helg igen =) Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela