lindatormanen

Dum Spiro Spero

tisdag :)

Publicerad 2008-10-28 22:05:05 i Allmänt

Helgen var trevlig :) Mycket trevlig :) Pappa, Pontus och farbror Pauli hämtade mig kl 8 på fredag morgon, sen började vi åka mot farmor. Första bärsen knäpptes 08:40 för att bilresan var så tråkig , sen vart det roligare :)

Var framme vid farmor runt 3 tror jag, sen kom det folk hela tiden :) Farbror Seppo skulle givietvis bjuda på äckelgrogg redan halv 4, som bestod av sprit och Cola som är världens äckligaste blandning om du frågar mig. Den människan kan verkligen inte ta ett nej, så det var bara att hållan andan och se glad ut. Som tur var så lyckades jag smita iväg redan efter första groggen :) Men då hittade han min stackars lillebror stället. Den stackaren tvingades dricka mer än en grogg och kvällen slutade med att han spydde som en gris ;P Stackars plutt, jag har alltid sagt att han ska passa sig för Seppo :)

På lördagen var det den riktiga festen för pappa som fyllde 50 :) Det var väl ungefär 30 pers där och jag fick göra bålen till både dom stora och små :) Så jag hade fullt upp ;P Var det inte pappa som ropade att bålen var slut så var det nån liten flicka som ville ha ett till glas "barnbål" :) Efter ett tag insåg vi dock att karaoke lät ganska lockande så vi beställde taxi och åkte hem till farbror :)

Söndagen spenderades med att åka bil till Järvelä och jag kom dit en timme efter att sista bussen till Åbo hade gått. Så det var bara att spendera natten hemma hos farbror i hans nya lyxhus :) Klockan 7 på måndag morron gick bussen till Åbo och klockan 11 var jag äntligen hemma i lägenheten igen :) Var helt slut hela dagen igår så det vart varken något bloggande eller inläggning av bilder på bdb, men det har jag gjort nu :)

Idag var jag och pojkarna på Hesburger och käka. När jag hade lämnat Roope på scouterna så gick jag och Rasmus hem från stan i regnet. Sen när vi kom hem så kokade vi varm choklad och satte oss och kollade på Disney-film, mys.

Imorrn är Rasmus ledig från skolan så då ska vi till stan och handla någon leksak åt honom och sen ska vi gå och fika :)


Nu ska jag slappa till ett avsnitt eller två av OC :)
Natti natti på er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela