lindatormanen

Dum Spiro Spero

helgen :)

Publicerad 2008-10-12 22:21:23 i Allmänt

Helgen var mysig, riktigt toppen faktist :)

Fredag:
Eftersom att jag och Tanja var ute och firade att jag hade varit i Finland i två månader på torsdagen, med massa pizza & redbull vodka, så stannade jag hemma på fredagen. Men det var mysigt, biff och rödvin med familjen satt inte helt fel. Rätt skönt att bara va hemma och chilla ändå :) Dessutom visste jag att på lördagen skulle det bli party så det va lika bra att ta det lite lugnt, även om det slank ner några öl :)

Lördag:
Mötte brudarna på stan vid 5 sen drog vi till Alko och handlade massa gott :) Kosken cranberry är som godis, sen vart det lite kosken apple, gin, bärs, vodka och en flarra rödvin :) Drog och satte oss vid ån, snacka lite och drack :) Vi såg antagligen ut som hemlösa alkisar när vi satt vid ån och drack, men vafan vi bjuder på det ;) Nästa stopp var hesburger, sen tillbaka till ån och drack upp det som fanns kvar :) Efter det drog vi till klubbi och tog det rätt lugnt med lite bärs, men när jag och Nantke var ute och rökte träffade vi massa folk som var på karoekebaren så vi drog dit istället. Lyssnade på när grabbarna sjöng karoke och hade mysigt, dock kosta en jävla redbull vodka 9 euro, fast det märkte vi inte förrens vi hade köpt 4 stycken, men pengar är till för att slösas, right? Bestämde oss iallafall för att dra vidare till Börs med grabbarna, men det var så jävla lång kö där och det orkade vi inte så vi drog till Edisons istället..
Väl där slank det ner några drinkar till, som vi som tur var inte behövde betala själva ;) Gin cranberry, gottit gottit :)
Jag och Nantke tröttna dock på sällskapet och på att DJ:n hade sugig musiksmak och vägrade spela nån av låtarna vi bad han spela. Så vi tacka för drinkarna och drog och satte oss i rökrummet :P Där träffade vi massa mysiga människor, och sen vart det efterfest hos Kari :) Klockan vart halv 5 och jag orkade inte gå hem för det va svinkallt och jävligt långt så jag skicka iväg ett sms till familjen och så sov vi hemma hos Kari istället för att dra hem ..

Söndag:
Hade ställt alarmet på halv 10 för jag va tvungen att komma hem i tid för jag skulle till köpcentret med äldsta killen. Satte oss på balkongen med kaffe och cigg och tyckte allmänt synd om varandra eftersom att vi var bakis, men det är smällar man får ta :) Klockan hann dock bli 2 innan jag pallrade mig hemåt, och det va jävligt långt att gå men som tur var ringde Alexandra och höll mig sällskap :) Det vart dock ingen tripp till köpcentret, satt i en och en halvtimme och väntade på en bussjävel som aldrig kom. Så det var bara att traska hem igen, då var jag jävligt bitter eftersom att då hade jag inte behövt ställt alramet utan hade kunnat sova vidare, det hade behövts :P

Som sagt var helgen väldigt mysig :) Och jag fick till o med en present <3 En halsduk, turkus fotbollslags-halsduk. Fan nu måste jag börja titta på fotboll också :P Men den är söt :)

Snart kommer pappi också , jag saknar han <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela