lindatormanen

Dum Spiro Spero

Dom kallar mig modig, jag kallar mig korkad!

Publicerad 2008-10-07 18:30:33 i Allmänt

När jag tog jobbet i Finland kallade dom mig modig. Dom sa att det krävdes stake för att  bara packa väskan och flytta till ett annat land. Till en stad där man inte känner nån. Till ett språk man inte kan. Dom kan kalla mig modig om dom vill. Men när jag nu sitter här efter snart två månader vet jag inte om modig är rätta ordet. Jag skulle snarare säga korkad.
Till ett annat land, en stad där man inte känner någon, utan att kunna språket. Utan att kunna språket!
Ja, korkad är ordet jag skulle använda, inte modig, korkad.
Som ni kanske förstår håller jag på med finska-läxan, den är nästan klar. Så svår var den kanske inte egentligen, men det är ett komplicerat språk. Om det åtminstone lät rätt, men det låter ju mer rätt när det är fel än när det är rätt.
Innat kommer jag se lainen svepa förbi ögonen när jag ska sova. lainen lainen lainen lainen...

Korkad är rätta ordet, nu ska jag göra klart skiten och hoppas att nåt går in i huvudet iaf.

Kommentarer

Postat av: Sis

Publicerad 2008-10-08 22:56:13

Korkad ?? Njae galen kanske. ILU <3

Postat av: Carro

Publicerad 2008-10-13 22:11:46

Kanske både lite korkad och modig! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela