lindatormanen

Dum Spiro Spero

äckelpäckelfinska!

Publicerad 2008-10-15 15:14:29 i Allmänt

Får panik på finskan.. Ska översätta ett recept, går inte så jävla bra om ni undrar. Så om det är någon som vet vad "rumstemperatur" eller "låt svälla i 5 minuter" är på finsk så kan ju den höra av sig till mig. Jag vet ju att det är ganska bra att kunna läsa recept och så, men just nu behöver jag lära mig prata ordentligt, inte läsa recept. Jag säger inte att läxan är onödig, men just nu är det överkurs. Hela kursen är för svår för mig, steg 2 är inte vad jag behöver just nu. Jag vill ha steg 1. Eller helst av allt bara vakna upp imorgon och kunna allt. Det vore väldigt skönt! Ska dessutom göra ett test på finska kursen idag, jag har redan sagt till läraren att det kommer gå åt helvet för min del. Äckelpäckelfittfinska!

Nej blir bara mer o mer förbannad ju mer jag tänker på det, bäst att sluta kanske.

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2008-10-15 17:25:10

Lycka till

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela