lindatormanen

Dum Spiro Spero

åka båt..

Publicerad 2008-11-23 23:26:39 i Allmänt

Skulle boka biljetten för andra gången som jag ska hem till Sverige. Men vet ni vad? Det fanns inga hytter kvar, NADA! Inte ens en hyttplats, inte ens en lyxhytt, NADA! Så jag ska åka nattfärja, ensam, utan hytt. Berätta inte detta för min mormor, då får hon hjärtattack. Hon trodde nämligen att jag skulle bli kastad överbord av någon skummis sist jag åkte hem. Och då  hade jag ändå hytt, egen hytt. Men, men.. Det är bara le, man kan ju sova i ett hörn.

Kommer förövrigt bo i en resväska i december-januari. Hem, tillbaka, hem, tillbaka.. Eller kanske, tillbaka, hem, tillbaka, hem.. Eller hem, hem, hem, hem?? Vad är hem? Hemma är där familjen är? Hemma är där man bor? Hemma är där man trivs? Nej fan jag har inge aning. Kanske mitt resväske-boende kan klara upp det här. Vart är hemma?

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2008-11-23 23:30:42

Hem är där man trivs, där hjärtat är! Hem kan nog vara på många ställen! Där hjärtat känner är rätt! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela