lindatormanen

Dum Spiro Spero

jobb ..

Publicerad 2008-07-18 13:20:22 i Allmänt

sitter på jobbet . bra drygt när ingen är hemma . får väl sitta här o blogga medans jag väntar på att någon ska komma hem. känns inte så himla seriöst när man sitter framför datorn på jobbet , men finns det inget att göra så får det väl duga . funderar på att gå till DG & hälsa på Nina sen :) ta en kaffe med henne, men då måste jag få med mig nån härifrån så att jag kan "jobba" lite iaf.

Mamma frågade om jag skulle söka jobb samtidigt som jag jobbade i Finland, jag svarade ja, men jag "råkade" glömma bort att nämna att jobben jag kommer söka förmodligen kommer vara i Finland. Jag tänkte att hon behöver ju inte oroa sig för det just idag. Jag är nästan 100% säker på att jag kommer bli kvar i Finland betydligt längre än 10 månader. Men det behöve ju inte hon veta just nu. Sa det till pappsen förut, det enda han hade att tillägga var att jag skulle läsa mycket serietidningar. Det var nämligen på det sättet han lärde sig svenska när han flyttade hit :) Så han hoppas att jag ska föra serietidningstraditionen vidare. Jag ska göra mitt bästa :) När han flyttade till Sverige kunde han bara en ramsa, först sa man dom finska orden sen sa man dom på svenska. Han har lärt mig den ramsan, men jag känner att det inte är dom mest användbara orden. Fast dom var ju användbara på hans tid. De fem orden var; Häst, präst, salt, malt, allt. Dock kommer jag ju behöva kunna säga salt eftersom att jag alltid översaltar min mat, kommer antagligen dö av saltöverskott innan jag är 30. Plus att salt är viktigt för att kunna dricka tequila :)

Men nu verkar det som att någon äntligen har kommit hem så nu ska jag nog dra ner till Nina och fika lite :)
Kanske uppdaterar sen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela