lindatormanen

Dum Spiro Spero

Första inlägget

Publicerad 2008-07-17 13:49:32 i Allmänt

Nu har jag skaffat blogg som alla andra. Fast mest har jag skaffat den för att Alexandra ska ha något att göra när hon jobbar och för att Sis och mamma ska kunna ha koll på mig när jag drar iväg till Finland.
Bara 18 dagar kvar nu. Jag är inte nervös utan jag tycker bara att det ska bli skönt att se något nytt. Det som skrämmer mig lite är om folk kommer glömma bort mig. För om jag bestämmer mig för att komma hem efter dom där 10 månaderna kommer det då finnas några som väntar på mig? Även fast många lovar att dom ska komma och hälsa på så tror jag inte att jag får särskilt många besök. Men det är ingenting jag förväntar mig heller. Det är långt och även om båtbiljetten inte är särskilt dyr så kostar det ändå pengar med hotell och liknande. Det är ju trots allt jag som åker och då kan jag ju inte kräva att folk ska släppa allt annat och komma och hälsa på mig. Och det tänkar jag inte göra heller.
I värsta fall så får jag väl åka hem till farbror och dricka öl med han, då blir nog han glad. Han tycker att det ska bli roligt att jag ska flytta till Finland och han säger "Det finns många tjurar i Finland och du behöver aldrig mer flytta tillbaka till Sverige". Om jag känner han rätt så kommer han verkligen försöka att få mig att stanna kvar där även när jobbet är slut. Och som det känns just nu så har jag ingenting emot det. Men säg inte det till mamma för då får jag inte åka.

Hjärtat du förstår väl att jag blir förbannad. Han kan ju inte bara sitta där och vara ful. Han ska inte vara där. Det tycker iallafall inte jag. Jag blir fan bitter.
Men du är bra <3

Vänner för alltid
Nu går vi skilda vägar
Även fast vi lovade
Utan dig bredvid mig
Kommer livet sakna mening
Ta dig i kragen
Håll dig vaken på dagen
För allting går vidare
Men saknaden skaver
Ingenting blir bättre av att bara gräva ner sig
Jag kommer alltid bli varm i hela kroppen när jag ser dig
Tack för alla fina minnen som vi delar
Känner rädsla nu för skillnaden att leva
Bara du är lycklig så kommer livet sluta bra

Kommentarer

Postat av: Alexandra

Publicerad 2008-07-17 17:31:09

Men hjärtat ! Jag SKA komma och hälsa på dig , det har jag lovat och det ska jag hålla oxå . Men det där med hotell förstår jag inte riktigt . Jag hade ju tänkt bo hos dig :P har du skrivit dikten ? Som du kanske anade så börja jag grina , men det var väl inget nytt ? Älskar dig , alltid .<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela