lindatormanen

Dum Spiro Spero

Tisdag kväll..

Publicerad 2008-08-19 20:35:17 i Allmänt

Det vart ingen utgång med grabbarna, dom orkade inte. Och om jag ska vara helt ärlig så va inte vädret det bästa heller. Dåligt väder är deprimerande, inte bara att det är så tråkigt utan oxå för att det är väl ingen jävel som vill skaffa nya vänner när solen inte skiner. När det är molnigt ska man umgås med dom man har, snacka skit och kanske dricka lite vin ;) Inte fan vill man skaffa nya vänner en molnig dag, nej det går bara inte. Så är det!
Men eftersom att det inte vart nån utgång med grabbarna grus betyder det även att jag inte träffade J & P.

För att förklara hela incidenten med varför P är läskig så kanske jag ska ta det från början.
Jag och grabbarna skulle gå och leka i en lekpark. Jag såg två personer i min ålder (yippie) sitta på en bänk utanför lekparksområdet. Så jag smugglade smidigt ner min tändare igen och gick och frågade om dom hade eld ;)
Haha, men det funka. Jag tände ciggen och tänkte dra tillbaka till grabbarna men rätt som det var så var ciggen slut och jag stod fortfarande kvar vid J & P. Dom frågade om jag ville ha en öl (ja jag vet, dom är drägg som sitter och dricker på en parkbänk en onsdag, man vafan man får ju ta det man hittar) jag svarade att jag "jobbade" med grabbarna så jag ville inte ha någon öl. Faktist så var det min favoritöl så jag är stolt att jag tackade nej. Vi kom iallafall fram till att dom skulle visa mig till en mataffär när grabbarna hade lekt lite. J följde med till själva lekparksområdet, men P satt kvar han behövde antagligen vila ögonen lite :P Jag och J satt och pratade i ungefär 2 timmar sen kom vi på att det inte var någon ide att försöka få med grabbarna till mataffären så han hämtade P som satte sig för att prata med mig istället, lämnade sina öl och sitt pass till mig, sen så tog han mina pengar och gick till affären själv. Precis när J gick så kom det en mamma med sin bebis som skulle leka i lekparken. P hostade ur sig en snorloska och mamman tittade argt på honom. P bad om ursäkt men mamman svarade honom inte. P bad om ursäkt igen och då sa mamman att det här är faktist en lekplats och en någon jävla bar (jag håller med mamman). P bad återigenom om ursäkt och mamman sa igen att det här är faktist igen bar. Detta gjorde P väldigt förbannad så han tog sin ölflaska och sländge iväg den. Sedan började han gå mot mamman och skrika att han hade faktist bett om ursäkt. Mamman backade undan men lämnade kvar den stackars bebisen i gunngan. P skrek fortfarande att han hade faktist bett om ursäkt och så kallade han mamman massa saker som passar ännu sämre i en lekpark än vad öl gör. Sedan fick P ångest och började gråta, han försökte fortfande förklara att han hade bett om ursäkt och jag försökte förklara för honom att han nog skulle gå tillbaka till den bänken där han satt från början tills J kom, för jag misstänkte att mamman skulle ringa snuten. Då kom J tillbaka igen och eftersom att P fortfarande grät så fick jag förklara vad som hade hänt. J gick till mamman för att be om ursäkt och han och P skulle gå bort från lekparken. Jag kände att det var nog dags att gå hem med grabbarna så jag sa hej då.

Och nej, jag tror inte att öl va det enda som P hade fått i sig.

Men bara för att den ena är dräggig och okontrollerbar så betyder det väl inte att man inte kan träffa den andra?
Jag och J ska nämligen på kaffedate så att han kan bevisa att han inte bara dricker öl.

CP-Fido, du är min andra hälft. Tillsammans kämpar vi mot världen, svek och subbor.
Eftersom att det är ett krig jag inte klarar av att kämpa själv måste du lova att du alltid står vid min sida.
Känns jävligt skönt att du vet om allt nu, trodde inte att du skulle ta det så bra som du gjorde.
Det är antagligen därför jag älskar dig så mycket, för hur mycket jag än klantar till det så viker du aldrig.
Och innerst inne vet du att det aldrig blir som jag tänkt mig så du har överseende med alla mina misstag.
DU ÄR BÄST <3

Kommentarer

Postat av: Cp-Fido

Publicerad 2008-08-20 13:03:43

Jag viker aldrig , för det vet jag att du inte kommer göra . Du är lika bra som mig , nästan lite bättre ;) Älskar dig <3

Postat av: Cp-Fido

Publicerad 2008-08-20 18:45:40

If youre lost you can look and you will find me

Time after time

If you fall I will catch you Ill be waiting

Time after time



Hjärtat , jag älskar dig <3 ALLTID

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela