lindatormanen

Dum Spiro Spero

och så gick proppen..

Publicerad 2008-08-18 16:51:18 i Allmänt

Nu har jag varit hos familjen i lite mer än en vecka. Det känns bra. Riktigt bra faktist. Men så otroligt tomt. Kunde aldrig tro att jag skulle känna mig så här ensam. Men det gör jag. Och CP-Fido, det är tur att jag är så van att sakna dig jämt för annars skulle detta vara outhärdligt! Men tiden går fort, och jag ska nog hem och hälsa på ganska snart. Måste se hur mycket pengar jag får kvar efter att jag har köpt datorn och allt annat nödvändigt. Nästa helg ska jag iallafall vara helt ensam i lägenheten. Men det kanske blir så att jag åker hem till farbror och dricker tequila med kusinen istället?

I helgen var vi ute och seglade. Åkte på lördagen, och det gick jättebra. Jag var inte det minsta sjösjuk och det kände jag mig väldigt stolt över. När vi kom fram så käkade vi mat med en massa av deras släktingar, öl drack vi självklart också.
Senare på kvällen så skulle gubbarna basta, så jag satt där i köket med ungarnas mamma och mormor. Till min stora fasa upptäckte jag att ölen var slut!! Hur skulle detta gå? Men dom ställde en kanna vitt vin framför mig så då hällde jag väl upp och började dricka det istället. Eftersom att det bara var jag som tyckte om det vita vinet och alla andra drack rödvin så fick den där kannan stå framför mig. Mamman och mormorn pratade och jag fattade NADA! Eller egentligen förstod jag va dom pratade om men eftersom att dom bråkade så satt jag där i mitt hörn och låtsades att jag inte fatta. Dom fortsatte prata, jag hällde upp mer. Dom fortsatte prata, jag hällde upp mer. Så fortsatte det tills vinet var slut. Även jag var rättt slut vid det laget, men jag gick med stadiga ben till båten för att sova. Dagen efter när vi skulle åka hem, så tyckte tydligen vädret att det skulle vara jätteroligt om det var massa vågor när jag var bakis. Så hela hemresan till Åbo spenderade jag med att sova. Faktist så sov jag mest för att inte bli sjösjuk, och kanske lite för att baksmällan skulle gå över.. Dock kom Rasmus och lade sig bredvid mig sista halvtimmen, han spelade på min mobil medan jag lyssnade på Vanessa Carlton, mycket bra bakfyllemusik <3

Men för att komma fram till hela den här proppen historian innan jag slutar skriva så kanske det är bäst att skriva den nu innan jag glömmer det.
Idag har jag varit jätteduktig faktist, har tvättat 2 masikener och håller på att tummla nu :)
Samtidigt som första maskinen var i tumlaren så skulle Rasmus dammsuga mitt rum för 20 cent (=2 kr) men han hann bara börja dammsuga och sen gick proppen. Typiskt! Sen när det var fixat så frågade jag om han skulle dammsuga mitt rum men då ville han inte göra det längre så jag va tvungen att göra det själv. Men jag sparade ju iaf 20 cent ..
Men nu är iaf mitt rum skinande rent :)
Nu ska jag ta en cigg, sen duschen och sen återkommer jag nog ;)

Hjärtat ring mig ikväll ;)

Kommentarer

Postat av: Cp-Fido

Publicerad 2008-08-19 10:54:12

Det är jävligt tur att jag är van vid att sakna dig med , för detta är helt outhärdligt ändå !!!!! Men nu vet jag ju att jag kommer att hälsa på dig snart . För det ska jag . Jag ringer dig från jobbet sen när Gamla Bettan har åkt hem ;) hehe

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Lämnat hålan för Finland och har äntligen hittat hem. Den åttonde i tredje, klockan tre minuter i åtta föddes världens vackraste lilla Lilja ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela